DNB is akkoord. Uw pensioen gaat naar Pensioenfonds Detailhandel

Toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) heeft ons groen licht gegeven om alle pensioenen op 1 januari 2019 over te dragen aan Pensioenfonds Detailhandel.

Dat betekent dat uw pensioen definitief gaat verhuizen. Wij hebben u hierover eerder geïnformeerd, maar we moesten met de definitieve uitvoering afwachten tot onze toezichthouder hiermee ook akkoord is. Dat is nu het geval.

Wat betekent dit voor u?

Door de verhuizing krijgt u een nieuwe pensioenregeling. De pensioenregeling van Pensioenfonds Detailhandel wijkt op een aantal punten af van uw huidige regeling. Alle verschillen zijn in kaart gebracht in een speciale editie van onze pensioenkrant. Wilt u meer weten over Pensioenfonds Detailhandel? Neem dan eens een kijkje op de website www.pensioenfondsdetailhandel.nl.

Eenmalige verhoging

Een plus voor iedereen
De pensioenen worden nu één-op-één overgedragen aan Pensioenfonds Detailhandel. Na de overdracht en alle bijhorende zaken, blijft er naar verwachting geld over om alle pensioenen eenmalig te verhogen. Hoeveel dat is, weten we nu nog niet.

Extra verhoging werknemers
Werknemers (en arbeidsongeschikten) die nu pensioen opbouwen, krijgen een aanvulling van hun pensioen vanuit een buffer. Deze buffer was er voor deze doelgroep om een deel van de pensioenpremie te betalen. Nu ons fonds wordt opgeheven, gebruiken cao-partijen het restant van deze buffer voor een extra eenmalige verhoging van de pensioenen van de actieve deelnemers.

Persoonlijk overzicht

In de loop van 2019 volgt meer informatie. Dan ontvangt u van ons fonds ook een persoonlijk overzicht van uw pensioen dat is overgedragen aan Pensioenfonds Detailhandel.

Aanleiding verhuizing

Aanleiding voor de verhuizing is dat wij u ook in de toekomst een goed pensioen willen geven. Daarom is het nodig om bij het grotere Pensioenfonds Detailhandel aan te sluiten. Dit pensioenfonds is groter en kan zo efficiënter werken.

Hebt u vragen?

We kunnen ons voorstellen dat u hierover vragen hebt. Wellicht staat het antwoord al in de pensioenkrant. U kunt met uw vragen natuurlijk ook contact met ons opnemen. Vanaf 1 januari neemt u dan contact op met de Pensioendesk van Pensioenfonds Detailhandel.

Contactgegevens Pensioendesk
Telefoon: 0800 - 1972 (gratis)
Vanuit het buitenland +31 50 - 522 50 88
E-mail: deelnemer@pensioenfondsdetailhandel.nl